fredag 4 maj 2012

Flyg-3-Kamp i Uppsala och Valborg i Lund

Efter en hård vecka i södra Österrike blev det bråttom till Sverige och Uppsala där jag i lördags deltog i en tävling i Flyg-3-Kamp, duellskytte med Glock, hindersim och escape (hinderbana och orientering). Till följd av försenade tåg m.m. var jag tvungen att ta en taxi från Wr. Neustadt till Wien Flughafen och checkade in i sista sekund... 
Till slut rullade jag i alla fall in i Uppsala och hoppade in i en taxi mot gamla F16. Då plingade det till i telefonen och jag fick följande meddelande...




Sammanfattningsvis kan man säga att det var kul att träffa alla 5-kampare igen som bara blir fler och fler vilket nu betyder att konkurrensen på tävlingarna vuxit sig riktigt stark. Detta kommer att innebära en hel del träning från min sida efter min tid i Österrike för att kunna ha en plats i laget. 




I söndags tog jag tåget ner till Lund där Valborg i sedvanlig ordning firades. Valborgshetsen är inte nådig i Lund vilket var kul att fullt själv få erfara för första gången på länge då jag de senaste åren har jobbat under den här tiden... 




Nu sitter jag här i Wr. Neustadt igen och tittar på den blinkande markören på dataskärmen. Det har ju inte blivit så mycket skrivande på sistone på grund av förra veckans kursmoment och helgens aktiviteter så det är hög tid att producera lite text! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar