söndag 22 april 2012

Graz

Jag kom precis hem efter en helg i Graz som är Österrikes näst största stad med knappt 300 000 invånare. Det är en studentstad med fyra universitet och två högskolor och var år 2003, om jag inte missminner mig, European Capital of Culture (Stockholm 1998). 
Jag hängde med en av kadetterna från kompaniet dit. Han har växt upp i stan, har tidigare studerat där och är fortfarande mycket aktiv i en av ca 100 fraternities (mindre studentförening för män) i Graz. Vi spenderade mycket tid i stan och på fraternityn, där vi bl.a. mötte upp de andra medlemmarna och kollade på El Classico. 







Det var en mycket trevlig helg i Graz och folket var väldigt gästvänliga. Kommande vecka kommer jag att spendera ute i terränglådan i södra Österrike då jag ska på en ledarskapskurs, (Module E - Tactical Exercise Without Troops in a CMO-Scenario, Attack) 3 ECTS poäng. Får se hur mycket skrivande det blir på uppsatsen då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar