torsdag 22 mars 2012

En vanlig dag

Nu börjar man komma in i rutinerna på skolan och jag skulle beskriva en vanlig dag enligt följande: 

06.25 Purrning/revelj. 
          
          Frukost.

07.30 Uppställning och avlämning till Komp.C (Helt på tyska vilket var förvirrande i början med tanke på de olika kommandona. Dessutom var det oklart vilken pluton jag tillhörde i början men för tillfället verkar det som jag tillhör 2:a plut.) 

08.00 Möte med min handledare. De kan se och har sett mycket olika ut, allt ifrån 15 min skojande till 2h timmars diskussion om uppsatsen.  
          
          Uppsatsarbete. 

11.30 Lunch.
          
          Uppsatsarbete.
          
15.00 Träning. (Ofta i form av ett löppass antingen i slottsparken eller som "stadsorientering".)

16.30 Middag.

17.30 Mer träning. (Ofta i form av ett gympass.)

19.30 Egen "fruktstund"          

Sen tillkommer det ibland föreläsningar och andra möten man förväntas gå på. För tillfället är inte träningen en del av schemat utan det sker på eget initiativ. När kompaniet kommer igång med sin ordinarie verksamhet, inom två veckor, kommer det ske på ett mer integrerat sätt.  


Kadetter som har övning i exercis på gårdsplanen bakom slottet


Lunch, ink. wienerbröd som är en stor del 
av den lokala kostcirkeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar