lördag 19 maj 2012

Turister i Wien

Efter några sista hetsiga nätter är nu uppsatsen inlämnad i sin helhet! Dock kommer det bli några sista ändringar innan den under nästa vecka ska lämnas in till ett tryckeri. Slutversionen ska nämligen lämnas in i fyra inbundna exemplar... 

Förra helgen fanns det tid att återigen besöka Wien och den här gången fick jag sällskap från min flickvän som flög ner från Sverige. Vi försökte göra allt som en turist bör men dagarna gick snabbt, som vanligt, och på söndagen konstaterade vi att vi inte var i närheten med att vara klara med Wien.  





Efter att jag lämnade in uppsatsen i onsdags tog jag tåget ner till Kärnten och Klagenfurt ännu en gång. Det var en kadett som lurade ner mig med löftet att få skjuta en gammal mauser från andra världskriget vilket vi gjorde igår morse. Det var bra studs i den kan jag säga och efter ett par serier var axeln lagom öm...  Dessutom skjöt vi några serier med den civila varianten av Bundesheers huvudvapen som är egentillverkat och bl. a. exporterat till Australien, Steyr AUG. Vi avslutade dagen med att besöka Europas största alpsjö, Wörther See.
En generell iakttagelse jag gjort här i Österrike är att de flesta jag pratat med här har en politisk medvetenhet som jag inte upplever finns i samma utsträckning i Sverige. Jag vet inte riktigt vad det beror på men det är ganska påtagligt... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar