onsdag 6 juni 2012

Sista Dagen

Nu är äntligen sista dagen kommen och det enda som är kvar är att packa väskan. Idag fick jag mina diplom, både österrikiska och internationella, för uppsatsen och examinationen. Examinationen hade jag i måndags och den gick av allt att dömma jättebra. 
Till skillnad från mina kollegor hemma i Sverige som gör en opponering gör jag ett s.k. försvar där jag först presenterar mitt arbete och får därefter svara på frågor om arbetet men även om ämnet generellt. 

Imorgon flyger jag hem för att på fredag påbörja det sista momentet av Officersprogrammet, nämligen den s.k. Syntesen. Nu ska säcken knytas ihop för att i slutet av månaden förhoppningsvis bli Fänrik och anställd i Försvarsmakten. 







1 kommentar:

  1. Grattis till väl genomfört uppsatsarbete! Och stort tack för att det har varit möjligt att följa din Erasmusperiod via bloggen. Det verkar som om du har haft det bra och att du har utnyttjat tiden väl till studier och nöjen. Lycka till med syntesen och ditt kommande arbete i FM.
    Hälsningar Sofie Alvarsson

    SvaraRadera